FANDOM

Pálesz.PNG

Régen a pálinkát aqua vitae-ként emlegétték,  ami azt jelenti, hogy az élet vize. A pálinka röviden pálesz. A pálinka elnevezés csak Magyarországon és négy osztrák tartományban használható, viszont az osztrákok kizárólag kajszibarackból készülhet. Ellenben Magyarországon bármilyen magyar gyümölcsből főzhető. A pálinka 100% gyümölcs, a gyümölcs pedig köztudottan egészséges. Az alkoholtól melegségérzete támad az embernek, de értágító hatásának és a vér végtagokba áramoltatása miatt növeli a kihűlés veszélyét. A népi gyógyászat egyik természetes módja a megfázás kezelésére, hogy két centiliter pálinkát és két evőkanál mézet összekeverve felforralunk és elfogyasztunk. Elterjedt szokás a pálinka fogyasztása aperitifként, hogy meghozza az étvágyunkat, viszont így károsan hathat az üres gyomorra. Viszont étkezés után fogyasztva pozitív hatással van az emésztésre. Azoknál, akik étkezés után jó minőségű rövid italt fogyasztanak, ritkábban jelentkeznek olyan kellemetlen tünetek, mint a puffadás és a gyomorégés. Lábgörcsök enyhítésére egy természetes gyógymód a vádli bedörzsölése pálinkával. A korábban már megemlített értágító hatása miatt sokan az egyik legjobb vérnyomáscsökkentőnek tartják. A pálinka régen egy univerzális gyógyszerként is számon volt tartva. Többek közt gyomorfertőzések megelőzésére, gyulladáscsökkentésre és fájdalomcsillapításra is felhasználták. A pálinkafőzők védőszentje Szent Miklós és ha maga a Mikulás vigyáz azokra, akik megfőzik, akkor a pálinka kizárólag csak jó lehet.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki