FANDOM

Sörleves.PNG

A Sörleves (franciául soupe á lá biére) egy leves. Vidman a Marcsi Mama Incsi-fincsi Receptjei-ben látta meg a sörleves receptjét. Mrs. Vidman segítségével el is készítette. Vidman szubjektív véleménye szerint ezt a levest a sátán követei hozták el a Földre. Elkészítéséhez szükségünk lesz szegfűszegre, citromra, vajra, tojássárgájára, tejszínre, lisztre, cukorra, fehérborra, fahéjra, sörre, chilire, és egy kis sóra. A fűszerkivonathoz lereszeljük a citrom héját, kiöntjük a bort egy lábosba, adunk hozzá egy kevés vizet, föltesszük forrni és hozzáöntjük a citromhéjat, a szegfűszeget és a fahéjat. Ezt tíz percig forraljuk. Ezután leszűrjük. Az 1l sört feltesszük a gázra, mad hozzáöntjük a fűszerkivonatot. Beleöntjük a cukrot a levesbe. Egy kis chili és egy csipetnyi só következik. Jöhet a világos, vajas rántás. A forró vajhoz hozzáadjuk a lisztet, levesszük a gázról és hideg vízzel simára keverjük, majd folyamatos kevergetés mellett hozzáöntjük az eddigi művünkhöz. Ha kiforrt, Elzárjuk a gázt és jöhet a legírozás. A tojássárgáját tejszínnel kikeverjük, majd folyamatos kevergetés mellett ezt is hozzáöntjük a levesünkhöz. Legvégül pedig montírozzuk, vagyis vajdarabkákat szórunk a tetejére.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki