FANDOM

Whisky.PNG

A whisky szó az ír uisce beatha szóból alakult ki, melynek jelentése az élet vize.

Bizonyos országokban az értéke vetekedett az aranyéval és fizetőeszközként is használták. Akik rendszeresen fogasztanak whiskyt, jóval egészségesebbek. A házasítatlan malátawhiskykben több ellág sav található, mint a borokban és ez megfékezi a szervezetben azokat az enzimeket, melyek a rákos sejtek elszaporodásában aktívan részt vesznek. Mindezek mellett csökkenti a stroke kialakulásának kockázatát. Akik rendszeresen, nagy mennyiségben fogyasztanak alkoholt, gyakoribb a stroke.

Csökkenti a demencia kialakulásának kockázatát. A demencia tünetei lassabb gondolkodás, rövidülő memória, a tájékozódási képesség romlása. Egy tanulmány szerint atoknál a felnőtteknél, akik életük során több whiskyt fogasztottak, alacsonyabb számban jelentkeznek a demencia jelei. Napi egy pohár whisky az a mennyiség, mely pozitív hatással van az egészségedre. Egy rendesen lezárt üveg whisky száz év múlva is kifogástalan és a hideg sem képes elbánni vele. Egyszer több láda száz éves whiskyt találtak az Antarktiszon tökéletes, fogyasztható állapotban. A whisky finom. 

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki